IT ČLÁNKY A NÁVODY - PORADŇA - IT MAGAZÍN
Ďakujeme za hodnotenie článkov. Hodnotením prispievate k ich pravidelnej aktualizácii a zvyšovaniu ich kvality.
Podporte nás:
18.02.2019
SrtTrail.txt
Ako opraviť chybu D:\windows\system32\logfiles\Srt\SrtTrail.txt (modrá obrazovka Windows 10)?
TIP: Pomocou príkazového riadku odinštalujeme kumulatívnu aktualizáciu systému Windows 1709 KB4053577
dism /image:C:\ /Remove-Package /PackageName:Package_for_KB4053577~31bf3856ad364e35~amd64~~10.0.1.0
1. Odstránime všetky pripojené periférne zariadenia, obnovíme BIOS do pôvodných nastavení a spustíme obnovu systému do predchádzajúceho stavu. V Biose nastavíme prioritu bootovania: prvý HDD.
2. Nabootujeme z inštalačného USB / DVD operačný systém.
Klikneme na Oprava počítača (Repair your computer).
Klikneme na Riešenie problémov (Troubleshoot).
Spustíme príkazový riadok (Command Prompt).
Vykonáme kontrolu chýb všetkých oddielov disku:
chkdsk /f /r C:
chkdsk /f /r D:
3. Do príkazového riadka zadáme postupne nasledovné príkazy a stlačíme Enter:
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot
bcdedit /export c:\bcdbackup (Bcdedit /export C:\BCD_Backup)
attrib c:\boot\bcd -h -r –s
ren c:\boot\bcd bcd.old
bootrec /rebuildbcd (bootrec.exe /rebuildbcd)
Na otázku či pridať inštaláciu do zavádzacieho systému:
Add installation to boot list? Yes<Y>/No<N>/All<A>:
Odpovieme Y a zobrazí sa hlásenie o dokončení obnovenia BCD:
The operation completed successfully.
Reštartujeme zariadenie.
4. Do príkazového riadka zadáme postupne nasledovné príkazy a stlačíme Enter:
C:
cd C:\Windows\system32\config
md backup
copy *.* backup
md backup1
copy *.* backup1
cd regback
dir
copy *.* ..
all
exit
Reštartujeme zariadenie.
5. V núdzovom režime použijeme príkaz na opravu chýb služby Windows Update:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Reštartujeme zariadenie.
6. Zakážeme spúšťanie automatických opráv pri štarte systému
bcdedit /set recoveryenabled NO
Reštartujeme zariadenie.
7. Boot WIN / CMD / Obnovíme register databázy z adresára RegBack
copy c:\windows\system32\config\RegBack\* c:\windows\system32\config
Reštartujeme zariadenie.
8. Boot WIN / CMD / zobrazíme súbor hlásiaci problém
C:
cd WindowsSystem32LogFilesSrt
SrtTrail.txt
Po otvorení súboru sa môže objaviť hlásenie: Boot critical file c:windowssystem32driversvsock.sys is corrupt (Bootovací súbor c: windowssystem32driversvsock.sys je poškodený) . Teraz musíme zistiť problematický súbor, ktorý nie je súčasťou operačného systému a ktorý môžeme vymazať.
V našom prípade išlo o súbor vsock.sys patriaci aplikácii tretích strán VMWare
cd c: windowssystem32drivers
del vsock.sys
Po odstránení problematického súboru reštartujeme počítač a odinštalujeme program, ktorý spôsobil tento problém.
9. Zakážeme predčasné spustenie ochrany pred škodlivým softvérom
10. Zálohujeme dáta, vykonáme systémový reset, prípadne reinštalujeme operačný systém.
C:
systemreset
11.Načítame iba ovládače, ktoré boli podpísané spoločnosťou Microsoft.
Spustíme bootovacie DVD/USB
Troubleshoot (Riešenie problémov)
Advanced options (Rozšírené možnosti)
Startup Settings (Nastavenia po spustení)
Stlačíme klávesu "7" alebo "F7“ pre výber Disable driver signature enforcement
Restart (Reštartujeme počítač)
12. Pomocou príkazového riadka určíme partíciu, ktoré obsahuje spúšťaciu aplikáciu a partíciu, ktorá obsahuje system root.
bcdedit /set {default} device partition=c:
bcdedit /set {default} osdevice partition=c:
V prípade, ak nepomohla žiadna z vyššie uvedených možností, alebo sa nazdávate, že nie ste dostatočne technicky zdatný/ná, neváhajte si objednať servisný výjazd.