IT ČLÁNKY A NÁVODY - PORADŇA - IT MAGAZÍN
Ďakujeme za hodnotenie článkov. Hodnotením prispievate k ich pravidelnej aktualizácii a zvyšovaniu ich kvality.
Podporte nás:
28.10.2016
Elektronická schránka
Ako si zriadiť elektronickú schránku a ako nainštaľovať potrebný softvér?
Od 1. januára 2017 budú môcť úrady každej firme doručovať úradné dokumenty do jej elektronickej schránky. Správy od úradov sa budú považovať za doručené aj po ich neprečítaní.
Elektronická schránka je elektronické úložisko, do ktorého orgán verejnej moci môže doručiť úradné rozhodnutie v elektronickej podobe. Toto úradné rozhodnutie je rovnocenné s tým, ktoré by vám bolo zaslané poštou v listinnej forme.
Ako si zriadiť elektronickú schránku?
Potrebujete 3 základné veci:
• občiansky preukaz s elektronickým čipom a Vami definovaným bezpečnostným kódom
(Občiansky preukaz vybavíte na počkanie v klientskom centre, prípadne na najbližšej policajnej stanici ktorá vydáva občianske preukazy)
• čítačku kariet (informujte sa pri vybavovaní občianskeho preukazu)
• nainštalovaný softvér v počítači na prihlasovanie sa do svojho účtu
Inštalácia softvéru
1. Zistíme si, aký druh operačného systému je na nainštalovaný na počítači
Vizuálne pohľadom na ikonu ŠTART
Pre podrobnú informáciu o verzii OS použite klávesovú skratku súčasným stlačením tlačidiel Windows + Pause / Break na klávesnici
V našom prípade je nainštalovaný Windows 10 64 bit.
2. Na stránke Minsterstva vnútra si vyberieme podľa druhu operačného systému aplikáciu eID klient, stiahneme ju a spustíme inštalátor.
Poznámka: Pri starších OS ako Windows 10 môže byť potrebné stiahnuť a nainštalovať aj ovládače k čítačke kariet.
3. Inštalácia eID klienta (krok za krokom):
• v prvom kroku klikneme na voľbu Ďalej,
• v druhom zaklikneme súhlas s licenčnými podmienkami a opäť zvolíte Ďalej,
• v treťom a štvrtom kroku nie je potrebná zmena nastavení, stačí ak klikneme Ďalej.
• v piatom kroku klikneme na Inštalovať
• v poslednom šiestom klikneme na Dokončiť.
Hotovo. Aplikácia je nainštalovaná.
Upozornenie: Systém môže vyžadovať povolenie prístupu aplikácie k niektorým jeho funkciám.
Nastavíme prístup podľa obrázka a klikneme na Povoliť prístup.
Na tento úkon je potrebné mať povolenia správcu.
4. Vložíme občiansky preukaz do čítačky, po vyzvaní zadáme BOK kód a potvrdíme OK.
5. Prejdeme na stránku slovensko.sk a v pravej hornej časti klikneme Prihlásiť sa na portál.
6. Znova zadáme BOK kód a spustí sa elektronická schránka.
V prípade, ak nepomohla žiadna z vyššie uvedených možností, alebo sa nazdávate, že nie ste dostatočne technicky zdatný/ná, neváhajte si objednať servisný výjazd.