IT ČLÁNKY A NÁVODY - PORADŇA - IT MAGAZÍN
Ďakujeme za hodnotenie článkov. Hodnotením prispievate k ich pravidelnej aktualizácii a zvyšovaniu ich kvality.
Podporte nás:
11.09.2018
LAN a WAN problém
Ako opraviť problém s pripojením na internet (LAN/WAN)?
1. Skôr než vykonáme akékoľvek zmeny v nastaveniach systému a v sieťovom smerovači, overíme si u poskytovateľa internetu hlásenie o možnom výpadku služieb v danej lokalite. V prípade, ak poskytovateľ internetu neeviduje výpadok služieb, požiadame ho o ping na náš koncový bod (tj. kontrola spojenia).
2. Pokiaľ nám situácia umožňuje, pripojíme k sieti iné zariadenie. V prípade, že sa iné zariadenie k internetu pripojí, vylúčime tým možnosť chyby na strane poskytovateľa služieb.
3. V prípade WiFi premiestnime notebook bližšie k smerovaču alebo prístupovému bodu (signálu).
4. Niektoré notebooky sú vybavené hardvérovým tlačidlom WLAN pre zapnutie a vypnutie bezdrôtovej sieťovej karty (napr. FN+F5). Skontrolujeme podľa návodu k zariadeniu, či nie je sieťová karta len vypnutá. Zapnutie zvyčajne označuje rozsvietený indikátor.
5. Skontrolujeme či nie je zapnutý Režim V lietadle. Štart / Nastavenia / Sieť a internet / Režim v lietadle. Ak je režim v lietadle zapnutý, vypneme ho.
6. Zmeníme úsporu energie adaptéra
Ovládací panel / Všetky položky ovládacieho panela / Možnosti napájania / Úprava nastavenia plánu / Nastavenie adaptéra bezdôtového pripojenia / Režim úspory energie / Maximálny výkon
7. Dočasne vypneme Bluetooth
8. Vypneme antivírusovú a antimalvérovú ochranu.
9. Obnovíme program Internet Explorer do pôvodných nastavení:
Ovládací panel / Možnosti internetu / záložka Rozšírené / Obnoviť
10. V operačnom systéme spustíme nástroj Obnovenie systému
11. Spustíme operačným systém v núdzovom režime. V prípade ak nám pripojenie sa k internetu funguje, za nefunkčnosť v bežnom stave môže byť zodpovedný nejaký program, škodlivý kód,
... ktorý musíme najskôr identifikovať, opraviť prípadne odstrániť.
12. Vykonáme kontrolu počítača antivírusovým programom spúšťaným mimo OS (napr. Live boot).
13. BIOS vrátime do pôvodných nastavení.
Odpojíme zariadenie zo stiete a vyberieme batériu.
Pridržíme tlačidlo napájania približne 30 sekúnd.
Opätovne pripojíme zariadenie do siete.
Spustíme BIOS a vrátime do pôvodných nastavení.
14. V BIOSe povolíme bezdrôtové pripojenie.
Príklad:
a) Configuration alebo Advanced
Wireless Lan prípadne WLAN Device
Enabled
b) Security
I/O Port Access
Wireless LAN
Enabled
15. Cez inú funkčnú sieť, zo stránky výrobcu stiahneme aktuálny ovládač. V správcovi zariadení aktualizujeme sieťový ovládač. V prípade neúspechu odinštalujeme a opätovne sa pokúsime o nainštalovanie.
16. Podľa čísla modelu zistíme zo stránky výrobcu, či zariadenie podporuje vysielanú frekvenciu smerovača.
Z dôvodu kompatibility sa môže stať, že smerovač pracuje na 5GHz frekvencii (802.11ac) a zariadenie len na 2.4GHz (802.11bgn).
V tomto prípade máme dve možnosti: zmeníme frekvenciu smerovača aspoň na 802.11n, alebo si dokúpime 802.11ac usb bezdrôtový adaptér.
17. Skontrolujeme kabeláž (nesprávne zapojenie, preseknutie, zlé osadenie koncoviek).
18. Vypneme sieťový smerovač po dobu aspoň 30 sekúnd a po zapnutí skontrolujeme jeho funkčnosť (diódy sa postupne rozsvietia na zeleno).
19. Skontrolujeme softvérové nastavenia smerovača (Rozsah IP a MAC,...).
20. V nastaveniach siete zvolíme a adresu DNS serverov automaticky
Ovládací panel / Všetky položky ovládacieho panela / Sieťové pripojenia / záložka Sieť / rozklikneme Protokol TPCIPv4 / záložka Všeobecné / zvolíme Získať IP adresu automaticky a Získať adresu servera DNS automaticky.
21. Skontrolujeme proxy:
ŠTART / Nastavenia / Sieť a internet / v spodnej ľavej časti Proxy
22. Vypneme a zapneme sieťový adaptér:
ŠTART / Nastavenia / Sieť a internet / v hornej ľavej časti Stav / v strednej časti Zmeniť možnosti adaptéra / pravým tlačidlom klikneme na zvolené pripojenie (LAN, WiFi) / ako správca zvolíme Vypnúť a opätovne Zapnúť
23. Zrušíme možnosť počítaču vypnúť sieťový adaptér z dôvodu šetrenia energie:
ŠTART / Nastavenia / Sieť a internet / v hornej ľavej časti Stav / v strednej časti Zmeniť možnosti adaptéra / pravým tlačidlom klikneme na zvolené pripojenie (LAN, WiFi) / Vlastnosti / Konfigurovať / v záložke správa napájania necháme prázdne pole Povoliť počítaču ušetriť energiu vypnutím tohto zariadenia.
24. Uistíme sa či je DHCP zapnuté na sieťovom smerovači.
25. Odstránime profil siete zo správy známych sietí,
prípadne spustíme CMD ako správca:
Zobrazíme profily sietí: netsh wlan show profiles
Zapíšme si heslo siete: netsh wlan show profile name=menosiete key=clear
vymažeme príkazom: netsh wlan delete profile name= menosiete
26. Reštartujeme nastavenia siete:
ŠTART / Nastavenia / Sieť a internet / v hornej ľavej časti Stav / v strednej časti Obnovenie nastavení siete / Reštartovať
27. Prostredníctvom príkazu ipconfig /all skontrolujeme pridelovanie správnej IP adresy, brány a DNS.
28. Spustíme príkazový riadok ako správca a vykonáme reset knižnice Winsock:
netsh winsock reset
Po vykonaní príkazu sa vyžaduje reštart PC.
29. Vykonáme reset kompletných nastavení protokolu TCP/IP a spustíme automatické ladenie:
netsh int ip reset
netsh int ipv6 reset
NETSH INT TCP SET HEURISTICS DISABLED
NETSH INT TCP SET GLOBAL AUTOTUNINGLEVEL=DISABLED
NETSH INT TCP SET GLOBAL RSS=ENABLED
Po vykonaní príkazu sa vyžaduje reštart PC.
30. Príkazom release vymažeme IP adresu a príkazom renew obnovíme IP adresu z DHCP servera:
ipconfig /release
ipconfig /renew
Možné rovnako použiť pri konflikte rovnakých IP adries v sieti.
31. Vyprázdnime pamäť DNS:
ipconfig /flushdns
32. Obnovíme predvolené nastavenie brány Windows Firewall:
netsh advfirewall reset
33. Vypneme všetky brány Firewall:
netsh advfirewall set allprofiles state off
Príkazom: netsh advfirewall set allprofiles state on ich opätovne zapneme.
34. V príkazovom riadku ako správca vyčistíme a resetujeme sieťový adaptér:
netcfg –d
V prípade zobrazenia sa chyby: NetSetupDeleteObject viacnásobne opakujeme príkaz a následne reštartujeme počítač.
35. Nahradíme súbor hosts pôvodným nachádzajúci sa v zložke:
C:\Windows\System32\Drivers\etc
36. Vykonáme zálohu dát a v registroch vymažeme hodnoty:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WinSock2
37. Skontrolujeme pripojenie konektorov RP-TNC na čip WiFi (biele a čierne káble).
(pozn. výrobca Lenovo)
Odinštalujeme softvér Lenovo Access Connection software
V prípade, ak nepomohla žiadna z vyššie uvedených možností, alebo sa nazdávate, že nie ste dostatočne technicky zdatný/ná, neváhajte si objednať servisný výjazd.