IT ČLÁNKY A NÁVODY - PORADŇA - IT MAGAZÍN
Ďakujeme za hodnotenie článkov. Hodnotením prispievate k ich pravidelnej aktualizácii a zvyšovaniu ich kvality.
Podporte nás:
30.01.2018
Modrá obrazovka (BSOD)
Modrá obrazovka v prípade softvérových problémov:
- nainštalovanie chybnej aktualizácie (odinštalujeme posledné aktualizácie)
- zaseknuté aktualizácie reštartujeme
(zastavíme proces net stop wuauserv
zadáme: cd %systemroot% followed by ren SoftwareDistribution SD.old
spustíme: net start wuauserv)
- nesprávne nainštalované ovládače (odinštalujeme a nainštalujeme od výrobcu)
- konflikt DLL knižníc (ručne prepíšeme poškodený súbor príkazom: takeown /f C:\windows\system32\názovsúboru.dll)
- poškodené registre (v núdzovom režime skontrolujeme pomocou Scanregw.exe registre na výskyt neplatných položiek a k oprave použijeme nástroj Scanreg.exe)
- poškodené, alebo odstránené systémové súbory (použijeme nástroje: sfc / scannow a DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth)
- inštalácia nekompatibilných aplikácií (odinštalujeme aplikácie ktoré spôsobujú problémy)
- zavírené zariadenie (hĺbková kontrola)
Modrá obrazovka v prípade hardvérových problémov:
- problém s pripojeným periférnym zariadením
- problém s operačnom pamäťou
- problém s pevným diskom
- zle zapojené komponenty
Možnosti opravy BSOD v skratke:
- obnovíme systém na predchádzajúce obdobie
- preinštalujeme ovládače
- odvírujeme počítač
- vykonáme test operačnej pamäte
- vykonáme test pevného disku
- vykonáme opravu / reinštaláciu operačného systému
- vylučovacou metódou odstránime / vymeníme chybný hardvér
Ako stihneme prečítať kód chyby, keď sa modrá obrazovka zjaví len na okamih?
Ovládací panel\Systém a zabezpečenie\Systém\Ochrana systému\záložka Spresnenie\v časti spúšťanie a obnovovanie klikneme na nastavenie\v časti zlyhanie systému zrušíme zaškrtnutú voľbu Automaticky reštartovať.
BSOD trojský kôň, ktorý vytvára falošnú modrú obrazovku
Odstránenie problému
1. Nabootujeme v núdzovom režime.
2. Spustíme regedit.exe a prejdeme na položku v databáze registrov
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
3. Nájdeme a odstránime hodnotu _system.
4. Odstránime kópiu v adresári Windows.
5. Reštartujeme počítač.
Infikovaná aplikácia Microsoft Security Essentials (Hicurdismos)
Vymažeme zložku C:\Windows\Bluesquarez LLC
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE (0x0000007B)
1. V BIOSe prepneme SATA mode z AHCI na IDE.
2. V CMD spustíme príkaz: chkdsk /r
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (0x0000000A)
1. Preinštalujeme ovládače.
2. Vylučovacou metódou odstránime chybný hardvér.
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME (0x000000ED)
1. Zálohujeme dáta na disku prostredníctvom Hiren's Boot CD, alebo čítačky diskov.
2. Skontrolujeme operačnú pamäť prostredníctvom aplikácie MEMTEST86.
3. Vykonáme kontrolu pevného disku.
Nabootujeme z inštalačného média Windows, klikneme na Opraviť počítať (Repair your computer) v ľavom dolnom rohu, spustíme príkazový riadok (Command prompt) a zadáme príkaz: chkdsk /r c: Potvrdíme Y pri otázke na kontrolu disku pri ďalšom reštarte. Kontrola disku môže trvať aj niekoľko hodín.
4. Vykonáme opravu MBR.
Nabootujeme z inštalačného média Windows, klikneme na Opraviť počítať (Repair your computer) v ľavom dolnom rohu, spustíme príkazový riadok (Command prompt) a zadáme príkaz: bootrec /fixboot . Po ďalšom reštarte sa spustí kontrola disku, ktorej priebeh môže trvať aj niekoľko hodín.
5. Spustíme automatickú opravu.
Nabootujeme z inštalačného média Windows, klikneme na Opraviť počítať (Repair your computer) ľavom dolnom rohu. Vyberieme možnosť Riešenie problémov (Troubleshoot), Rozšírené možnosti (Advanced options) Automatické opravy (Automatic Repair), klikneme ďalej (Next) a vyberieme systém, ktorý chceme opraviť.
THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (0X000000EA)
1. Preinštalujeme ovládač grafickej karty.
2. Spustíme nástroj na kontrolu systémových súborov. V príkazovom riadku zadáme príkaz: sfc /scannow
3. Aktualizujeme BIOS.
4. Vymeníme grafickú kartu.
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (0x0000005)
Chyba: Windows nemôže spustiť žiadny exe súbor.
1. Odpojíme zariadenie od internetu.
2. Vyhľadáme a odinštalujeme aktualizáciu zabezpečenia pre systém Microsoft Windows (KB2859537)
Ovládací panel\Programy\Programy a súčasti\
na ľavej strane Zobrazenie nainštalovaných aktualizácií\
3. Pripojíme zariadenie k internetu a spustíme obnovu systému (v CMD príkaz: rstrui.exe).
4. Spustíme príkazový riadok ako správca a zadáme príkazy:
BCDEdit
Del D:\Windows\System32\xOsload.exe
Del D:\Windows\System32\xNtKrnl.exe
Del D:\Windows\System32\Drivers\oem-drv64.sys
attrib c:\boot\bcd -h -r -s
ren c:\boot\bcd bcd.old
bootrec /rebuildbcd
UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (0x0000007F)
Poškodená, alebo nekompatibilná operačná pamäť.
DRIVER_IRQL_NOT_OR_EQUAL (0x000000D1)
1. Aktualizujeme operačný systém.
2. Aktualizujeme ovládače.
3. Vykonáme hĺbkovú kontrolu proti vírusom.
VIDEO_TDR_FAILURE
1. Chyba grafického ovládača.
2. Nedostatočné chladenie procesora grafickej karty GPU(VPU), alebo chybný kus.
3. Chyba spôsobená pretaktovaním VGA.
V prípade, ak nepomohla žiadna z vyššie uvedených možností, alebo sa nazdávate, že nie ste dostatočne technicky zdatný/ná, neváhajte si objednať servisný výjazd.